Kendetegn

10 KendetegnUndervisningen i Rudersdal Kommune er tæt forbundet med digitalisering. Fra lærerens planlægningen af et læringsforløb, til elevernes kreative arbejdsprocesser og afleveringer af deres produktioner er digitalisering en integreret del af arbejdet med læring i Rudersdal Kommune.

Ledelse

Den professionelles rolle

Digitalisering har mange forskellige anvendelsesmuligheder, så hvad kendetegner det gode digitale læringsforløb? Det gode digitale læringsforløb er kendetegnet ved at det inddrager teknologier på en måde der, dels understøtter undervisningen, men også kan forandre undervisningen.

Forventninger til den professionelle

IT-vejlederne har samlet 10 bullets, der beskriver god praksis omkring digitalisering i undervisningen. Det gode digitale læringsforløb indeholder en eller flere af de beskrevne bullets.

I den praksisnære undervisning er digitaliseringen med til at skabe betingelser, der kan styrke det gode læringsforløb. De gode læringsforløb kan designes på forskellige måder, eksempelvis på en måde hvor eleverne møder åbne, kreative opgaver med mange veje til at løse problemet, samtidig med at eleverne bruger digitale muligheder til at arbejde kollaborativt. Et godt læringsforløb er kendetegnet være meningsfuldt og relevant for eleverne og indeholder en eller flere at ovenstående elementer.

Skolens Pejlemærker

Hent de 10 kendetegn for det gode digitale læringsforløb ⬇️

Det gode digitale læringsforløb.pdf

Shape Created with Sketch.