Programteori digitalisering

En programteori er en metode til at omsætte overordnede mål til konkrete handlinger der kan udføres i hverdagen.
I modellen herunder kan du se et eksempel på, hvordan du kan nedbryde strategiens mål til konkrete delmål og handlinger.

Det overordnede mål kan som illustreret i modellen deles op i et til flere delmål, der hver for sig skal understøtter det overordnede mål.
Delmålene skal tage udgangspunkt i elevernes praksis.
For at opnå det ønskede delmål, skal der skabes handlinger, der sikrer den ønskede udvikling. De skal være handleanvisende og tage udgangspunkt i lærerens praksis.

På den måde kan strategiens overordnede mål brydes ned i konkrete delmål og handlinger, der er lokalt forankret.

Som skole skal i finde jeres egne delmål og handlinger der understøtter det overordnede strategiske mål.

Programteori Digitalisering_0.pdf

Shape Created with Sketch.