Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Vejledning og refleksion

Børns dannelse i et digitaliseret samfund er et fælles anliggende, der udfoldes i både hjem, institution og skole. I en professionel sammenhæng er det vigtigt at tage afsæt i pædagogikken og det grundlæggende samarbejde omkring børnenes Læring, Sundhed og Trivsel. Teknologien bliver en stadigt vigtigere dimension at forholde sig til i børns opvækst, så den indtager en balanceret rolle i leg, læring og dannelse. Det at forholde sig til den er derfor et naturligt anliggende for den pædagogiske og didaktiske praksis i samarbejde med forældrene.

Debatten om digitalisering af vores liv er genstand for en bred vifte af modsatrettede og værdibaserede røster. Eksempelvis når pressen alene fokuserer på børns skærmtid, eller laver den hurtige kobling mellem børns aktivitetsniveau og deres passive forbrug af skærmen - frem for en dialog om kvaliteten af børns digitale aktiviteter.

Refleksionsark til dagtilbud
Refleksionsarket til dagtilbud anvendes til drøftelse af børnehusets arbejde med digitaliseringsstrategien.