Forventninger til den professionelle

Den lokale udmøntComputer og læringning af strategien danner grundlaget for dagtilbud og skolers arbejde med at videreudvikle brugen af digitalisering. Heri udfoldes det lokale udviklingsarbejde med at opbygge de ønskede digitale kompetencer og konkretisere hvordan det udøves i den praksisnære undervisning.

I Rudersdal Kommune er den professionelle medarbejder på dagtilbud og skole digitalt ajourført. Det indebærer dels at kunne benytte administrative IT funktionaliteter, men også at kunne digitalisere pædagogik og undervisning, så den fremmer børn og unges læring og digitale kompetencer.

Det betyder at den professionelle:

• Har kompetencer til at bruge den teknologi, der er stillet til rådighed.
  • Selv eksperimenterer med og afprøver digitale muligheder og teknologier i praksis.
  • Skaber åbne opgaver og aktiviteter for børn og unge, der kan løses digitalt.
  • Har en forståelse for, hvordan digitale muligheder kan understøtte børn og unges leg, læring og digitale forståelse.
  • Har indsigt i, og kan arbejde med, hvordan digitalisering og teknologi er en del af børns fællesskaber